اگرشیعه بر حق است چرا شیعیان دراقلیت هستند؟ |
درابتدای پاسخ به این سؤال این پرسش مطرح می شود که ملاک حق وباطل بودن یک عقیده ویاهدف ،اقلیت یااکثریت بودن طرفداران آن است؟
عقل سلیم ملاک حق و باطل بودن رادرگروکمی پیروان یا فزونی آنها نمی داند . درجهان امروزنسبت مسلمانان به منکران اسلام بسیار کم است. اکثریت ساکنان کرة زمین خصوصا"خاور دور به نحوی بت پرست ویامنکر هرگونه خدایی می باشند در صورتیکه ما هیچگاه آنان را برحق نمی دانیم. چراکه بطلان عقایدآنها برای ما واضح و روشن است. از سوی دیگراگربه سیرة پیامبران و ائمه توجه کنیم , خواهیم دیدکه ملاک آنها برای حقانیت یک چیزاکثریت نبوده است.پیامبر اسلام دردعوت اولیة خودشان , مردم سالها مشرک بودند.حضرت نوح(ع) پیامبربزرگ خدابعدازسالها دعوت به توحیدعدة بسیارکمی به کشتی او راه یافتند.پس ملاک حق بوده است. قرآن کریم نیزغالبا"اکثریت ها رانکوهش نموده و به ستایش برخی ازاقلیت ها می پردازد.به عنوان مثال درمذمت اکثریت از الفاظی مثل « اکثرهم لا یعقلون» و« اکثرهم لا یعلمون» استفاده می کند و همچنین اقلیت را مدح می کند «وقلیل من عبادی الشکور» از طرف دیگرانسان اگرچه حقیقت جواست وفطرتا" حقیقت رامی پذیرد امابه علت برخورداری ازنفس سرکش و سودجویش همیشه با حقایق دریک تضاد درونی بسرمی برد بطوریکه اگرحقایق نفس او رابه بندکشد و در چهارچوبی محصورکندبه انکارحقیقت می پردازد. از طرفی دردنیای امروز ما شاهد تبلیغات زیاد باطل درقالبها و رنگهای متفاوت هستیم که به طریق مختلف درکمین حقیقت نشسته اندوآن را سرکوب می کنند. درمقابل متأ سفانه سلاح علمی وتبلیغاتی شیعیان ضعیف می باشد تا جایی که قادر به غلبه بر این تبلیغات نیست پس عدة زیادی به بند این تبلیغات واهی و باطل کشیده –می شوندبه ویژه تبلیغات و توطئه های دشمنان اهل بیت آنقدر زیاداست که درهر فرصتی به سرکوبی شیعیان می پردازند. دراینجا به نقل روایتی ازامیرالمؤمنین(ع) می پردازیم. مردی به امیر مؤمنان علی(ع) عرض کرد: چگونه ممکن است که مخالفان تودر جنگ جمل که اکثریت نسبی را تشکیل می دهند برباطل باشند؟ امام (ع) فرمود: « حق وباطل با مقدار پیروان شناخته نمی شوند, حق را بشناس, اهل آن راخواهی شناخت . باطل رابشناس , اهل آن راخواهی شناخت.» پس بر یک فرد مسلمان لازم است که این مسئله راازطریق علمی ومنطقی تحلیل نماید وآیة « و لا تقف ما لیس به علم » را بسان چراغی فرا راه خود قرار دهد |
بر گرفته از سایت غدیر
نظر |