علی جان تو در* کعبه رب* جلیل متولد شدی
وچه زیبا ندای *فزت ورب الکعبه *را در لحظه پیوستنت به خدا زمزمه کردی
شاید لحظه آغازت رامیدیدی که چگونه رحمت حق بر تو در کعبه جاری گشت
آری به خدای کعبه رستگار شدی رستگار...
مولای من آیا میشود دستان یتیم نوازت بر سر شیعیانت که با رفتنت یتیم شدند کشیده شود ؟
آیا به مشتاقانت طعم رستگاری را خواهی چشاند؟
بیا و در شب شهادتت بر ما نازل شو و لبخندی بزن
ای بنده نواز، مارا دریاب
میدانی وقتی میگویند حسین و فاطمه، میگویم مهدی
وقتی میگویند علی، میگویم مهدی
وقتی نام تک تک اهل بیت و خانواده ات را که آل الله اند میبرند،میگویم مهدی
آخر مهدی گلچین و بازمانده نسل شماست
یا حیدر بحق سوز دل حسین و زینبت
و بحق دستان بریده عباست
وبه عبادت و اشکهای سجادت
از خدایی که تورا رستگار کرد بخواه که گناهانمان را بیامرزد
و مارا در راه مستقیم واز یاران فرزندت که در کنار ماست قرار دهد
از ما گفتن از شما اجابت
حاشا به کرمتوت اگر جواب ندهید
نظر |
سؤال: دلیل قرآنی بر وجود حضرت حجة (سلام الله علیه) در حال حاضر چیست؟ | |
|
مرحوم کلینی (رضوان الله علیه) :
ائمه (علیهمالسّلام) فرمودهاند: به سوره قدر شما احتجاج کنید برای اینکه در سوره قدر آمده
است که هر سال لیلة القدری دارد و در لیله قدر فرشتگان با همراهی روح مثلاً جبرئیل (سلام
الله علیه) همهٔ احکام و امور را به زمین نازل میکنند و آنگاه وقتی به زمین نازل میکنند باید
به کسی بسپارند چون افراد عادی که نمیتوانند میزبان فرشتگان باشند و احکام صادره را
تحویل بگیرند. قهراً آن کسی که در روی زمین هست بنام وجود مبارک ولیّ عصر
(َعج) آن مهماندار این فرشتگان است و تحویل گیرنده این امور و مقدّرات است.
از نظر بحثهای قرآنی میتوان به کمک روایاتی که مرحوم کلینی نقل کرد استنباط کرد که در
شب قدر که همهٔ فرشتگان به همراهی جبرئیل (سلام الله علیه) یا روح، مقدّرات امور را نازل
میکنند برای آن است که به کسی بسپارند و گزارش بدهند آن کسی که گیرنده این امور
است از فرشتگان تحویل میگیرد وجود مبارک ولیّ عصر (أرواحنا فداه) است.
(1) اصول کافی، ج 1، ص 242، باب فی شأن «إنّا أنزلناه فی لیلة القدر» و تفسیرها.
موسسه فرهنگی اسرا
*****از همتون التماس دعا *****
|
آیا تلاوت قرآن در صورتى که انسان معناى آیات را نفهمد اثر و فایدهاى دارد؟
|
|
اگر اهمیت و فضیلت تلاوت قرآن براى ما روشن شود و بدانیم که قرآن تکلم و سخن گفتن خداوند با ما است، و با طهارت باطن و اُنس با قرآن لذت تلاوت را بچشیم، هیچ گاه حاضر نمىشویم بین خود و قرآن فاصله بیندازیم و هرگز از فیض عظیم آن، حداقل با تلاوت پنجاه آیهٔ در شبانهروز، محروم نمىگردیم.
با توجه به این سه نکته مىفهمیم راه این که خدا ولى انسان باشد، آن است که انسان، صالح بشود و تا صالح نگردد تحت ولایت الله نخواهد بود و خدا هم تولى او را نخواهد پذیرفت و بهترین راه صلاح هم اُنس با قرآن است. این جمله که مىفرماید ولى رسول الله (صلّىاللهعلیهوآله)، خدایى است که قرآن را نازل کرده از باب تعلیق حکم بر وصف مىباشد که مشعر به علیّت است؛ یعنى اگر کسى به قرآن عمل کند صالح مىشود و اگر خداوند بخواهد ولى کسى بشود، از راه قرآن، ولایت و تدبیر او را اعمال مىکند. حتّى اگر معناى بعضى از آیات و سور براى شما روشن نشد، نگویید خواندن بدون ادراک چه اثرى دارد. چون قرآن، کلام آدمى نیست که اگر کسى معنایش را نداند خواندنش بىثمر باشد؛ بلکه نورى الهى است که خواندن آن به تنهایى عبادت است گرچه به معنایش آگاهى نداشته باشد. |
سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران |
شیخ حسن بن مثله جمکرانی می گوید: من شب سه شنبه، 17 ماه مبارک رمضان سال 373 هجری قمری در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتی از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند: برخیز و مولای خود حضرت مهدی علیه السلام را اجابت کن که تو را طلب نموده است. آنها مرا به محلی که اکنون مسجد جمکران است آوردند. چون نیک نگاه کردم، تختی دیدم که فرشی نیکو بر آن تخت گسترده شده و جوانی سی ساله بر آن تخت، تکیه بر بالش کرده و پیرمردی هم نزد او نشسته است. آن پیر، حضرت خضر علیه السلام بود که مرا امر به نشستن نمود. حضرت مهدی علیه السلام مرا به نام خودم خواند و فرمود: برو به حسن مسلم (که در این زمین کشاورزی می کند) بگو: این زمین شریفی است و حق تعالی آن را از زمین های دیگر برگزیده است و دیگر نباید در آن کشاورزی کند. عرض کردم: یا سیدی و مولای! لازم است که من دلیل و نشانه ای داشته باشم و گرنه مردم حرف مرا قبول نمی کنند. آقا فرمود: تو برو و آن رسالت را انجام بده. ما نشانه هایی برای آن قرار می دهیم و همچنین نزد سید ابوالحسن (یکی از علمای قم) برو و به او بگو: حسن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین به دست آورده است، وصول کند و با آن پول در این زمین مسجدی بنا نماید. منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران |
|
رسانه های غربی هر از چند گاهی با انتشار گزارش ها و فیلم های جهت دار از مناسک مذهبی مسلمانان و خصوصا" شیعیان، تلاش می کنند تا تصویری مشوش و تحریف شده از باورهای دینی مسلمانان و ایرانیان ارائه دهند. دستمایه این تبلیغات مغرضانه و جهت دار، برخی مناسک و آیین های مذهبی است که البته بسیاری از این آیین ها جزو اعتقادات اصولی نیست و حالت فراگیر ندارد و در بسیاری از آنها، ردپایی از رسم و رسوم گذشتگان و مردم ساکن آن ناحیه را می توان مشاهده کرد، اما با توجه به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»، (هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهاست) برپایی این مراسم با نیت تعظیم و بزرگداشت شعائر صورت می پذیرد و در صورتی که آمیخته به گناه و معصیت نباشد، کاری نیکو و پسندیده است. به گزارش شیعه نیوز به نقل از جهان، رسانه های غربی با متمرکز شدن بر روی این آیین ها، در حالی تصویری مغشوش و مخدوش از اعتقادات مسلمانان و شیعیان ارائه می دهند که در آیین مسیحیت و فرقه های مختلف آن نیز نمونه های زیادی از همین آداب و مناسکی که به واسطه آنها مسلمانان و شیعیان مورد تحقیر و تخطئه غربی ها قرار می گیرند، وجود دارد. آدابی نظیر: بوسیدن و حتی لیسیدن اشیاء و اماکن مقدس، ایراد جراحت و خونین کردن بدن با اشیاء برنده در ایام و اماکن مقدس، افتادن در آب یخ زده در ایامی از سال، راه اندازی دسته جات عزاداری برای مسیح و جمع آوری نذورات و ... جملگی آیین هایی است که در فرقه های مختلف مسیحی وجود دارد و به آنها عمل می شود. اگر چه از منظر ما، ساحت دین مبین اسلام و آیین مسیحیت اصیل فراتر و والاتر از این چنین دعاوی و مباحثی است، اما با توجه به تبلیغات رسانه های غربی که متاسفانه برخی مدعیان آیین مسیحیت نیز از این تبلیغات حمایت می کنند، تبیین و روشن ساختن برخی مسائل و مغالطه ها ضروری به نظر می رسد. آنچه در پی می آید تصاویری از مراسم و آیین های مذهبی برخی فرق مسیحی در ایام و اماکن مقدس آنان است که شباهت های فراوانی با برخی مراسماتی دارد که رسانه های غربی به خاطر عمل به آنها توسط بعضی از مسلمانان و شیعیان، شانتاژ وسیعی به راه می اندازند.
عزاداری و تشییع نمادین مسیح استفاده نمادین از تاج خاردار سینه خیز رفتن و لیسیدن صحن کلیسا سینه خیز رفتن و لیسیدن صحن کلیسا برای رسیدن به تابوت زخمی کردن پاها برای تبرک کردن خانه ها زخمی کردن پشت شانه خراش دادن سینه تهیه وسیله خراش دادن زخمی کردن خود با وسیله خراش
تصاویری از مراسم مصلوب شدن مسیحیان
|